Авіакомпанії закликали голову Єврокомісії вжити термінових заходів.
Страйк французьких авіадиспетчерів (ATC) призвів до значних перебоїв в авіасполученні.
Авіакомпанії Європи засудили страйк, який проходить в один з найжвавіших місяців року для авіаперевезень, в цей час закінчуються заняття в школах і починається відпускний період.
Бюджетна авіакомпанія Ryanair закликала голову Єврокомісії Урсулу фон дер Ляйен вжити термінових заходів.
Зачеплено десятки тисяч пасажирів
У відповідь на страйк Управління цивільної авіації Франції (DGAC) вимагало скоротити пропускну здатність аеропортів по всій країні.
Асоціація авіакомпаній Airlines for Europe (A4E) заявила в четвер, що в цілому 1500 рейсів були скасовані 3 і 4 липня, що торкнулося понад 300 000 пасажирів.
Пізно ввечері в четвер компанія Ryanair заявила, що через страйк була змушена скасувати 400 рейсів у четвер і п’ятницю, в тому числі деякі рейси через Францію до Великої Британії, Іспанії, Греції та Ірландії. Це може торкнутися більш ніж 70 000 пасажирів.
Easyjet також заявила, що їй довелося скасувати 274 рейси під час страйку.
Ryanair заявляє, що страйки «тримають у страху» європейські сім’ї
Страйк проходить напередодні початку шкільних літніх канікул у Франції, коли авіаперевезення досягають свого піку. За даними DGAC, ці дати є одними з найбільш завантажених у році, оскільки багато хто вирушає на літні канікули.
Ryanair засудила цей крок. «Вкотре європейські сім’ї опиняються в ролі викупу через страйк французьких авіадиспетчерів», – йдеться в заяві генерального директора компанії Майкла О’Лірі.
Він підкреслив, що страйк також зачіпає всі рейси, що проходять через повітряний простір Франції, а це означає, що пасажири, які не приземляються і не відлітають з Франції, також відчувають перебої.
«Неприйнятно, що польоти над повітряним простором Франції по шляху до місця призначення скасовуються/затримуються в результаті чергового страйку у Франції», – сказав О’Лірі. «Це безглуздо і вкрай несправедливо по відношенню до пасажирів з ЄС і сімей, які вирушають на відпочинок».
Авіакомпанія закликала Урсулу фон дер Ляйен вжити термінових заходів щодо реформування служб ЄС, забезпечивши їх повну укомплектованість для першої хвилі щоденних вильотів і захист польотів під час національних страйків.
«Ці дві чудові реформи дозволять усунути 90% всіх затримок і скасувань рейсів і захистити пасажирів ЄС від повторюваних перебоїв, яких можна уникнути через черговий французький страйк».
Асоціація авіакомпаній називає страйки «неприпустимими»
Асоціація Airlines for Europe (A4E) також виступила з відповідною заявою з приводу перебоїв, викликаних страйком УВС Франції.
«Десятки тисяч мандрівників у Франції та по всій Європі опинилися під загрозою зриву літнього відпочинку через страйк французьких авіадиспетчерів», – йдеться в заяві групи.
«Уже в 2025 році французькі служби авіадиспетчерів довели, що є однією з найслабших ланок європейської системи, демонструючи одні з найгірших в Європі показників затримок».
Повідомляється, що затримки, пов’язані з пропускною спроможністю служб, у червні 2025 року зросли на 115% порівняно з червнем 2024 року.
«Європейський комісар з транспорту Цицикостас неодноразово вимагав від країн-членів виправити погану роботу, і настав час припинити відмовки і почати діяти», – йдеться в заяві A4E.
Група закликає до вжиття різних заходів, щоб запобігти майбутнім перебоям у пасажирських авіаперевезеннях у Франції та по всій Європі:
- Обов’язковий арбітраж, перш ніж профспілки УВС зможуть погрожувати страйком
- Повідомлення про страйк за 21 день.
- Забезпечення індивідуального повідомлення про участь у страйку за 72 години.
- Захист прольотів, але не на шкоду вильотам і прильотам в країні, де проходить страйк.
- Право на відшкодування збитків постачальникам аеронавігаційного обслуговування (ANSP) у зв’язку з наслідками перебоїв у роботі.
«Цей страйк є неприпустимим. Франція і так має одні з найгірших показників затримок в Європі, а тепер дії меншості працівників без необхідності порушать плани на відпустку тисяч людей у Франції та по всій Європі», – заявила Уранія Георгоутсаку, керуючий директор A4E.
«Зараз в ЄС активно обговорюється питання про права пасажирів, проте політики мало що зробили для того, щоб налагодити роботу і допомогти їм домогтися найголовнішого права – вчасно дістатися до місця призначення».